Vanliga frågor

För beställning av extra bostadsnycklar kontaktar ni Råsunda Lås. Butik finns på Råsundavägen 155.
Medtag legitimation och senaste månadsavgiftsavi vid beställning av nya nycklar.

Telefon 08-27 53 68
Hemsida www.rasundalas.se

Nej. Föreningen har ett gemensamt elavtal.
Elförbrukningen kommer på elräkning kvartalsvis

Nej, föreningen har kompletterat fastighetsförsäkringen med ett kollektivt bostadsrättstillägg.

Logga in på BoNea portal på http://bonea.realportal.nu (inloggnings uppgifter finns på avgiftsräkning som följer med avier) eller kontakta BoNea på följande adress brf@bonea.se eller 040-6313050, kom ihåg att ange ditt namn och föreningens namn.

Kontakta styrelsen

  1. Logga in på https://bonea.realportal.nu, användarnamn och lösenord finns på er avgiftsavi
  2. När ni är inloggade klicka på länken ”För medlemmar”
  3. Tryck därefter på ”Kontaktuppgifter”
  4. Fyll i e-post och telefon
  5. Spara

Föreningens orginallås i dörrarna har en funktion som heter ReKey.

ASSA ABLOY ReKey-funktionen möjliggör en omställning av cylindrar till nya nycklar ifall de existerande nycklarna tappas bort.
Om en nyckel förloras ersätts den med en ny nyckel som ställer om låscylindern till en ny mekanisk kombination.
Därmed spärras också den föregående nyckeln

Råsunda lås butik finns på Råsundavägen 155, kontakta dem för mer information.
Telefon 08-27 53 68
Hemsida www.rasundalas.se

  1. Logga in i Bonea-portalen
  2. Gå till ”För medlemmar”

Webb

Android

Tryck på de tre strecken för att få fram menyn med för medlemmar

Genom Aptus appen och webben kan man ändra telefonnummer i porttelefonen från inställningar.

Ändring av namn på brevlåda/porttelefon/anslagstavla/dörr har en kostnad på 500kr, kontakta styrelsen.

Tänk på att om ni ändrar vid andrahandsuthyrning att om ni vill ha tillbaka era namn efter så är det en ändring också och kostar.

Om du glömt ditt lösenord till aptusportalen kan du nollställa det.

  1. Gå till https://presslaktaren.tvattboka.nu/
  2. Tryck på ”JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD” (under LOGGA IN)
    Nollställa lösenord på inloggningssidan
  3. Fyll i din e-post (detta kontrolleras med det vi har registrerat) och tryck på ”ÅTERSTÄLL LÖSENORD”
  4. Följ instruktioner i e-posten, notera att i länken i e-posten innehåller ert användarnamn (CustomerNumber=XXX)

Användarnamnet är på tre siffror (står på er dörr)

Föreningen har ett kollektivt avtal på Bredband 700 & TV-paket Lagom.
Vid inflyttning behöver man aktivera det genom att ringa Telia på 90200.

Load More